Villkor

Villkor på GottSamvete.se

Allmänt

Stensövägen 20
392 46 Kalmar

E-postadress: info@gottsamvete.se
https://gottsamvete.se

Beställningsinformation

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.
I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post (info@gottsamvete.se)
Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Leveranstider

Produkter som vi har i lager skicks inom 2-4 dagar.

Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 12 % moms på livsmedel, 25% moms på allt annat.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priser i efterhand.

Betalning

Kortbetalning Visa/Mastercard – 0 kr
Summan debiteras ditt betalkort i samband med att beställningen levereras till dig.
Vi använder betalväxeln Stripe. Betalväxeln Stripe använder 3D Secure som är en global säkerhetsstandard, framtagen av VISA och Mastercard. Överföringen av kortuppgifter sker med SSL-kryptering.

Personuppgiftslagen (PUL)

Vi sparar inte dina kunduppgifter till annat än fullföljning av din beställning. Vi följer
personuppgiftslagen sedan den trädde i kraft 1998. Du kan alltid begära rättelse, utdrag samt
att vi tar bort dina uppgifterna från vårt register.

Ångerrätt

Du har som kund 14 dagars öppet köp, ångerätt enligt distansavtalslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dagen du har mottagit varan. Vill du utnyttja din ångerrätt meddelar du oss om detta och skickar tillbaka varan till oss, oanvänd och i säljbart skick och väl emballerad. Kunden står för returfrakten och ansvarar för risken under returen.

Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad vara för dig som kund.

Reklamation

Om din vara är skadad, defekt eller på annat sätt oanvändbar, vänligen kontakta oss på info@gottsamvete.se omedelbart så att vi kan åtgärda felet. Felaktig eller skadad vara ska vara reklamerad senast inom 5 dagar efter mottagandet. I mailet skriver du ditt namn, anledning till reklamationen samt bifogar bilder, både på varan du önskar reklamera samt emballaget. Vid retur av en reklamerad vara står GottSamvete för frakten och eventuell ersättningsleverans av en ny vara. Varan ska återsändas väl emballerad och i sin orginalförpackning. Så snart vi mottagit varan för granskning löser vi det så snabbt vi kan. Om vi inte kan skicka en likadan vara som ersättning återbetalas hela värdet på den skadade varan från din leverans.

Bytesvillkor

Våra varor har bytesrätt inom 14 dagar efter att du mottagit varan, köparen står för returfrakt och ny frakt på bytesvaran.

Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor,  så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad.
Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.
Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbsida samt slutförsäljning av produkter.

Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då våra tillverkare kan förändra sina produktdesigner och andra omständigheter vi inte rår över.

Förseningar eller förändringar på produkter

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Cookies

Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.

Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner.
Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.

Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.